Head of Ukrainian state TV assaulted and forced to resign by neo-Nazi Svoboda MPs

by 1389 on March 19, 2014

in 1389 (blog admin), censorship, Nazism, Ukraine

Says John Meinhold:

Doubt you will hear this story in the US media, who parrot that there are no problems with far-right fascists in the US-backed interim Ukraine gov’t. Our news in the US is censored.

Представники ВО “Свобода” силою змусили Пантелеймонова написати заяву про звільнення

https://www.youtube.com/watch?v=1c6eYId4fPE

Published on Mar 18, 2014 by Українська правда

Euronews has the story:

The head of Ukraine’s state TV company has been attacked by at least three MPs from the far-right Svoboda party and forced to resign.

Members of Svoboda barged their way into the offices of Aleksandr Panteleymonov, the acting president of the National Television Company of Ukraine on Tuesday night.

They were angry that public broadcaster, First National Channel, had broadcast the Russian Parliament signing a treaty with Crimea on Tuesday.

Yelling and beating Panteleymonov around the head, the men accused him of serving Putin, while there were Ukrainians “dying at the hands of Russian occupiers” and called him “Moscow trash.”

They then forced him to sign a letter of resignation.

Ironically, one of the men involved in the assault was the deputy head of Ukraine’s committee on freedom of speech.

Ironic indeed.

Members of the Svoboda party filmed the attack and then posted it online.

Ukraine’s prime minister has condemned the incident calling it “unacceptable for a democratic society.”

National Television Company (NTU) is state-run and operates Ukraine’s largest public broadcaster, First National Channel.

During the Maidan anti-government protests, Panteleymonov, who ran First National Channel, was seen by many Ukrainians as pro-Yanukovych and biased in his coverage.

The Svoboda party currently has around 40 members of parliament.

KyivPost has more.

{ 0 comments… add one now }

Leave a Comment

Previous post:

Next post: